,,Libertatea digitalse opreste acolo unde incepe libertatea individuala a persoanei”  Stéphane Nappo

Regulamentul  General de Protecția Datelor (UE) 2016/679 a intrat în vigoare în România începând cu data de 25 mai 2018.

 

Acest Regulament  este deplin aplicabil celor care oferă produse și servicii ,,pe scară largă” așa cum sunt firmele din domeniul pieței imobiliare: dezvoltatori imobiliari, agenții imobiliare, firme de construcții și orice altă comapanie din România care oferă servicile sale către o gamă largă de clienți.

 

Clienții noștri pe care ne-am focusat la acest moment, sunt cu preponderență din domeniul imobiliar, deoarece avem expertiză juridică, expertiză imobiliară și nu în ultimul rând expertiză IT, care ne permite să întelegem foarte bine domeniul și să customizăm protecția datelor pe un anumit profil al operatorului de date cu caracter personal.

 

Serviciile noastre de protecție a datelor sunt prestate prin Expert Corporate Servicii GDPR, prin intermediul căreia oferim servicii de consultanță juridică și soluții tehnologice de implementare a procedurilor și politicilor prevăzute în Regulamentul European General privind Protecția Datelor, astfel încât companiile să se alinieze la noul Regulament.

 

Oferim soluții complete pentru adaptarea oricărui tip de companie la noile cerințe GDPR întrucât dispunem de expertiza și de instrumentele necesare pentru a asigura implementarea tuturor măsurilor prevăzute în noul Regulament, întrucât specialiștii noștri, foarte bine pregătiți și cu certificări în domeniu, își pot asuma rolul de DPO pentru firma/instituția dumneavoastră și vă pot recomanda cele mai eficiente măsuri pentru minimizarea riscurilor.

 

Societatea noastră vă poate oferi, în baza unui contract, prestarea de servicii externalizate de Responsabil cu protecția datelor, întrucât regulamentul GDPR permite organizațiilor să externalizeze rolul DPO către un furnizor extern.

De ce un DPO externalizat?

  • în primul rând, noi suntem specialiști și realizăm această activitate de o perioadă lungă de timp. Specializarea este un demers continuu și nu este suficient un simplu curs pentru a întelege acest domeniu foarte complex;
  • costuri mult mai reduse în cazul unui furnizor extern, așa cum suntem noi, deoarece avem posibilitatea de automatiza procesele și nu este necesar să aveți un angajat special pentru această funcție;
  • nu există riscul de a pierde angajatul și respectiv funcția în cazul plecării acestuia din compania dumneavoastră. Această funcție presupune o înaltă calificare în domeniu și multe activități de training. Plecarea unui angajat ar însemna, în acest caz, pierderea investiției și un alt efort în bani și timp pentru calificarea altei persoane.

Serviciul de DPO externalizat, vă asigură aliniere la cerințele GDPR și elimină riscurile și costurile asociate unui angajat fără experiență pentru acest rol, întrucât un angajat/departament DPO care îndeplinește această responsabilitate are nevoie de asigurarea unei pregătiri continue pe linie de protecția datelor, fapt care implică costuri suplimentare (cursuri de perfecționare, certificări etc.) care nu îndestulează pregătirea specifică, precum și costurile cu salarizarea.

 

Utilizarea unui DPO Externalizat reprezintă un avantaj major pentru orice societate în vederea înțelegerii și respectării obligațiilor prevăzute de GDPR, dialogului cu autoritățile pentru protecția datelor și reducerii riscurilor apariției unor litigii.

 

Gama serviciilor oferite de DPO externalizat sunt livrate sub forma unui abonament și pot fi personalizate în concordanță cu specificul și nevoile companiei dumneavoastră, putând fi adaptate fiecărui business.

 

În baza unui serviciu de abonament, veți fi susținut de o echipă DPO calificată, care va funcționa ca expert independent de protecție a datelor pentru organizația dumneavoastră, așa cum este prevăzut în GDPR și veți beneficia de sfaturi de specialitate ce vă vor ajuta să răspundeți cerințelor de conformitate ale GDPR în timp ce vă concentrați asupra activităților de bază ale afacerii dumneavoastră.

 

Conform art. 39 Responsabilul cu Protecția Datelor, oferă consultanță de specialitate, sprijină evaluările de impact (DPIA) și auditurile privind confidențialitatea datelor (PIA) și acționează ca intermediar între persoanele vizate, unitățile de afaceri ale organizației și autoritatea de supraveghe (ANSPDCP).

De ce este necesară și utilă externalizarea acestui proces ?

De multe ori, acest rol este îndeplinit de un consilier juridic sau avocat al companiei, care are doar cunoștințe incidentale asupra acestui domeniu. Noi vă oferim posibilitatea de a avea o echipă de profesioniști care se ocupă exclusiv de acest domeniu și care vă oferă garanția că informația primită și furnizată a trecut prin filtrul unora din cei mai buni specialiști din domeniu, care are rolul de a contrazice și completa citatul de mai sus în cazul în care consilierea este externalizată.

Nu trebuie uitat faptul că limitele și restricțiile într-o anumită operațiune provin tocmai din informațiile pe care organele de conducere le primesc de la diferite departamente, care de multe ori pot fi eronate sau greșit interpretate.

* Toate serviciile oferite de ROCG sunt prestate de către angajații ROCG cu studii juridice de specialitate în acest domeniu. În cazul în care unele servicii conțin anumite aspecte legale, ROCG va încheia contracte de consultanță juridică cu companii de avocatură, după caz.